-
Om ondanks de sluiting van de restaurants tijdens de pandemie verder te kunnen werken, zette groothandel in Griekse producten L'Agora in op een sterkere online aanwezigheid. Een succesverhaal, zo blijkt, dankzij de expertise van onze bank. Manager Theodoros Tsantekidis legt uit.
L’Agora is een groothandel met een ruime keuze aan traditionele Griekse producten. De zaak, al meer dan 30 jaar een vaste waarde in Montignies-sur-Sambre, biedt ook een uitgebreid wijnassortiment aan. De baas is trouwens een kenner en doet zaken met maar liefst 34 wijnhuizen in Griekenland. Hoewel ook particulieren er terecht kunnen, is de distributie aan de horeca de hoofdactiviteit van L'Agora. "Daarin boeken we bijna 80% van onze omzet", legt Theodoros Tsantekidis uit. "Toen de restaurants dicht moesten tijdens de pandemie, was dat dan ook een zware klap voor ons, en de eerste maanden waren zeer moeilijk. We moesten onszelf heruitvinden om te overleven."
Om ervoor te zorgen dat de klanten zijn zaak niet zouden vergeten en om nieuwe klanten aan te trekken, ging de baas van L'Agora zijn aanwezigheid op de sociale media versterken. "Ik had daar niet veel verstand van en werkte in het begin dan ook instinctmatig", geeft hij toe. "Ik postte geregeld foto's, deelde promoties, en zette nieuwigheden in de kijker. Zo hield ik contact met mijn klanten en kon ik een deel van mijn omzet vrijwaren."
Maar improviseren is niet de juiste aanpak om het internet te veroveren. Daarom klopte Theodoros Tsantekidis ook aan bij zijn bank om hem in zijn digitale transformatie te begeleiden. "Mijn adviseur legde me uit hoe belangrijk online zichtbaarheid is en raadde me aan om Google My Business te gebruiken", vertelt Theodoros.
Gebruikers van die gratis dienst kunnen in enkele kliks bij de eerste resultaten op Google verschijnen, ook al hebben ze geen website. Een buitenkansje om tegenwoordig in de running te blijven. En via ons partnership met Google ziet onze bank erop toe dat een en ander snel en zeer eenvoudig gebeurt.
"Mijn bank wist mijn behoeften te detecteren en stelde me de oplossing voor die ik nodig had", vertelt Theodoros enthousiast. "Daardoor kan ik op de gewoontes van mijn klanten inspelen en op een intelligente manier met hen mee evolueren."
Wil jij ook je online aanwezigheid versterken? Ontdek hier hoe je bank je kan helpen.
© 2025 BNP Paribas Fortis