Niet-uitgevoerde overschrijvingen met een uitvoeringsdatum kan u annuleren via Gepland in uw rekeninghistoriek in Easy Banking App en Easy Banking Web..
Overschrijvingen die al uitgevoerd zijn, kan u niet annuleren. Neem contact op met de begunstigde als u een terugbetaling wenst.
Slaagt u er niet in om een regeling te treffen met de begunstigde, dan kan u een aanvraag doen om de fondsen te recupereren. Hou er wel rekening mee dat aan deze procedure een kost verbonden is (zie tarievenlijst) en dat er geen garantie is dat de fondsen zullen kunnen gerecupereerd worden.
We nemen contact op met de bank van de begunstigde (of met de rekeninghouder indien deze zelf klant is bij BNP Paribas Fortis) met de vraag of wij toestemming krijgen om de fondsen terug te sturen.
De begunstigde beschikt wettelijk over het ontvangen bedrag doordat u zelf de uitvoering van de verrichting valideerde. Dit wil zeggen dat, wanneer de begunstigde niet akkoord is om het bedrag terug te sturen, wij verder niets meer kunnen doen en de kosten voor de aanvraag alsnog verrekend worden.
Gaat het om een overschrijving naar een afgesloten rekening?
Een overschrijving die je uitvoert naar een afgesloten rekening, zal automatisch teruggestuurd worden naar de rekening van de opdrachtgever.
Heb je de gelden echter niet binnen de gebruikelijke termijn van 10 werkdagen teruggekregen, dan is het mogelijk dat de rekening van de begunstigde niet werd afgesloten of dat er zich een probleem vormt op het niveau van zijn status.
Wij verzoeken je om in dit geval contact op te nemen met de begunstigde, zodat deze contact kan opnemen met zijn kantoor om dit te laten controleren.
Gaat het om een overschrijving naar een huurwaarborgrekening?
in dit geval, nodigen we u uit om contact op te nemen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Hulp en contact en kies Info en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van je vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op. Je wordt dan via onze beveiligde lijn doorgeschakeld naar een adviseur die over de juiste expertise beschikt.
Maak je geen gebruik van de app? Contacteer ons dan op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. We staan voor je klaar van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.
Kies een onderwerp uit de lijst met de meest voorkomende vragen en antwoorden
Vind meteen het antwoord op uw vraag door Samy, de virtuele assistent van uw bank.
Chat met een van onze adviseurs:
Tijdens de openingsuren
(ma-vrij 7-22u, za 9-17u)
02 762 60 00
Buiten de openingsuren
Sessienummer:
© 2025 BNP Paribas Fortis