Kan ik de limieten van mijn kredietkaart aanpassen? Hoe?

U kan de limieten van uw kredietkaart beheren in Easy Banking.

In Easy Banking App:

  1. Meld u aan in Easy Banking App.
  2. Tik op Mijn diensten en op Rekeningen en kaarten.
  3. Tik op de kaarten die gekoppeld zijn aan de rekening, kies uw kredietkaart en tik op het tandwiel.
  4. Tik bij Limieten op Betalingen en geldopnemingen.
  5. Kies voor Tijdelijke limiet.
  6. Kies een periode. Uw nieuwe limiet loopt tot op het einde van de door u gekozen periode.
  7. Kies een limiet en tik op Tekenen om te bevestigen. Uw nieuwe limiet is onmiddellijk beschikbaar

In Easy Banking Web op een computer of tablet:

  1. Meld u aan in Easy Banking Web.
  2. Klik op Rekeningen en kaarten en dan op Mijn kaarten.
  3. Klik rechts van de kaart op de horizontale strepen en kies voor Wijzigen.
  4. Kies vervolgens voor Mijn limieten.Op deze pagina kan zowel de tijdelijke als de permanente limiet wijzigen.
  5. Kies uw gewenste limiet, druk op Volgende en bevestig met uw debetkaart en kaartlezer of Itsme.

Nuttige info over een limietwijziging via Easy Banking:

  • De nieuwe tijdelijke limiet is onmiddellijk actief via Easy Banking App. Wijzigde u uw tijdelijke limiet in Easy Banking Web? Dan is de tijdelijke limiet pas beschikbaar na 2 werkdagen. Voor kredietkaarten loopt de limiet tot het einde van de door jou gekozen periode.

  • Voor kredietkaarten geldt een aparte limiet voor geldopnames. Ongeacht de door u gekozen limiet, kan u maximaal 620 EUR per 4 dagen opnemen. Geldopnames zijn ook verder beperkt tot 8 opnames per 4 dagen en tot 1000 EUR per periode van 7 opeenvolgende dagen. Ook de bank kan dit niet wijzigen.

  • Maakt u gebruik van Optiline? Dan kan de limiet van uw krediekaart enkel aangepast worden via de Optiline klantendienst. U kan hen bereiken op +32 2 508 44 40.

  • Een permanente wijziging van de limiet van uw kredietkaart moet gecontroleerd en goedgekeurd worden. Daardoor kan het langer duren voor dit type limiet beschikbaar is als u ze online aanvraagt.

Voor tijdelijke limieten hoger dan wat toegestaan is via Easy Banking, belt u naar het Easy Banking Centre via Hulp en contact, dan Info en contact in Easy Banking App. U kan ook bellen naar + 32 2 762 60 00 en uzelf identificeren met uw klantnummer en Easy Banking Phone-code.

Kies uit meerdere onderwerpen

Kies een onderwerp uit de lijst met de meest voorkomende vragen en antwoorden

Nog steeds hulp nodig?

Het delen van uw scherm Easy Banking Web
Als u op dit moment telefonisch of via chat contact heeft met een Easy Banking adviseur, kunt u beginnen met het delen van uw scherm Easy Banking Web.
Het delen van het sessienummer
Om het delen van uw scherm Easy Banking Web te activeren, kunt u het onderstaande sessienummer doorgeven aan de Easy Banking adviseur met wie u contact heeft.

Sessienummer: