Wat moet ik doen bij een vermoeden van frauduleus gebruik van mijn debetkaart?
Bent u het slachtoffer van frauduleuze verrichtingen met uw debetkaart? U kan uw debetkaart eenvoudig definitief blokkeren via Easy Banking App.
- Meld u aan in Easy Banking App.
- Tik op Mijn diensten, vervolgens Rekeningen en kaarten en kies de debetkaart die u wilt vervangen.
- Tik op Definitief blokkeren of vervangen.
- Geef aan dat fraude werd gepleegd met uw kaart.
- Bevestig de definitieve blokkering van uw kaart.
- Bel het Easy Banking Centre via Info en contact, dan Doe-het-zelf in de app zodat zij u kunnen begeleiden voor de vervanging van de kaart.
Maakt u geen gebruik van Easy Banking App?
- Contacteer het Easy Banking Centre.
- Buiten de openingsuren van het Easy Banking Centre en enkel bij een vermoeden van fraude, kunt u het nummer 02 433 43 80 bellen.
- Bel naar Card Stop op 078 170 170 om onmiddellijk uw bankkaart(en) te blokkeren.
- Doe aangifte bij de politie en bezorg een kopie van het verhoorblad aan uw BNP Paribas Fortis-kantoor.
- Ga via Easy Banking Web (Instellingen > Toegang tot onze apps) na op welke toestellen uw bankapp is geïnstalleerd en verwijder de toestellen die verdacht lijken of die u niet kent.