PRIVATE BANKING

Mijn online veiligheid

Boodschappen doen, een vakantie boeken, met uw dierbaren communiceren ... Het internet is onmisbaar geworden in het dagelijks leven.  Daarom is het waarborgen van de veiligheid van uw gegevens onze prioriteit. Voor Easy Banking Web en Easy Banking App, voor uw online betalingen of wanneer u op het web surft, ontdek onze procedures en tips om uzelf tegen fraude te beschermen.

  • Uw bank in alle veiligheid

    Met Easy Banking Web en Easy Banking App regelt u uw bankzaken waar en wanneer u maar wilt. Onze procedures en adviezen garanderen u een veilige omgeving.

    De veiligheid van Easy Banking

  • Phishing en fraude : bescherm u

    Videophishing, het identificeren van een verdachte link, het herkennen van fraude of een vreemd bericht...
    Ontdek de meest voorkomende internetoplichting.

    Alles over fraude en phishing

  • Veilig online betalen

    Shoppen, cadeautjes uitzoeken, een vakantie boeken … Hoe veilig betalen?
    Dankzij specifieke regelgeving en technologie worden uw online betalingen beveiligd.

    Veilig online betalen

  • Basisregels voor online veiligheid

    Kies complexe en unieke wachtwoorden, surf met een beveiligde verbinding, vergrendel en update uw apparaten...
    Ontdek de basisprincipes die u moet weten om uw online veiligheid te garanderen.

    De juiste reflexen

Neem uw voorzorgen

Deel nooit uw vertrouwelijke gegevens

Oplichters doen zich via e-mail, sms of telefoon soms voor als ons. Onthoud dat, wat het voorwendsel ook is, WIJ u NOOIT zullen vragen om:

  • Uw code van uw kaart (of uw 3-cijferige CVV-code op de achterkant van uw kaart) of uw code voor de toegang tot Easy Banking App of Web te geven
  • Codes die u via sms ontving of die u met uw kaartlezer of via itsme® genereerde, te geven
  • Software te installeren om zo van op afstand de controle over uw toestel over te nemen
  • Een verrichting te bevestigen of te annuleren via itsme®
  • Geld over te maken naar een zogezegd beveiligde rekening

Ook zullen WIJ NOOIT bij u thuis langskomen om uw kaarten, kaartlezers, codes, gsm’s of andere eigendommen op te halen.

Wees even voorzichtig bij gelijkaardige berichten of oproepen die afkomstig lijken te zijn van officiële instanties zoals de politie, de overheid, een openbare instelling of nutsbedrijf, een helpdesk of Card Stop.

U bent het slachtoffer van oplichting?

  • Contacteer altijd PrivilegeConnect (ma-vr 7-22 uur, za 9-17 uur). Bel 02 433 43 10 voor Private Banking of 02 433 43 30 voor Wealth Management.
  • Buiten de openingsuren van PrivilegeConnect en enkel bij een vermoeden van fraude, kunt u het nummer 02 433 43 80 bellen.
  • Bel onmiddellijk naar Card Stop op 078 170 170 om al uw bankkaarten te blokkeren of blokkeer uw debetkaart(en) direct via Easy Banking App.
  • Doe, indien nodig, aangifte bij de politie en bezorg uw Private Banker of Wealth Manager een kopie van uw aangifte.
  • Check via Easy Banking App (Instellingen > Beveiliging > Toestellen met onze apps) of Easy Banking Web (Instellingen > Toegang tot onze apps) op welke toestellen uw bankapp is geïnstalleerd en verwijder verdachte en onbekende toestellen. 
U wilt een fraudegeval melden buiten de openingsuren van PrivilegeConnect (ma-vr 7-22 u., za 9-17 u.)?Bel 02 433 43 80
Het delen van uw scherm Easy Banking Web
Als u op dit moment telefonisch of via chat contact heeft met een Easy Banking adviseur, kunt u beginnen met het delen van uw scherm Easy Banking Web.
Het delen van het sessienummer
Om het delen van uw scherm Easy Banking Web te activeren, kunt u het onderstaande sessienummer doorgeven aan de Easy Banking adviseur met wie u contact heeft.

Sessienummer: