DAGELIJKS BANKIEREN

Cyberveiligheid voor bedrijven

Als ondernemer kunt u vast niet meer zonder internet: e-mailen met klanten en/of leveranciers, facturen betalen met Easy Banking Web of App, uw rekeningen beheren met Isabel of Easy Banking Business, online promotie voeren enz. Lees alles over onze cyberveiligheidsprocedures en -tips voor u en uw team en wees online oplichters te slim af.

  • Uw bank in alle veiligheid

    Easy Banking App, Easy Banking Web, Easy Banking Business, Isabel … Ontdek hoe u met digitale tools de bankzaken van uw onderneming makkelijk en veilig kunt beheren.

    Veilige onlinetools

  • Wees oplichters te slim af

    Valse facturen, frauduleuze e-mails, phishing, vishing, ransomware … Ook ondernemers zijn het doelwit van cyberaanvallen. Leer de meest voorkomende technieken herkennen en bescherm uw bedrijf tegen oplichters.

    Alles over online fraude

  • Basisregels voor online veiligheid

    Complexe en unieke wachtwoorden kiezen, surfen via een beveiligde verbinding, de toestellen en software van uw zaak vergrendelen en op tijd updaten … Ontdek hoe u en uw team de cyberbeveiliging van uw bedrijf kunnen verbeteren.

    De juiste reflexen

Weet wat u te doen staat

Deel nooit uw vertrouwelijke gegevens

Oplichters doen zich via e-mail, sms of telefoon soms voor als ons. Onthoud dat, wat het voorwendsel ook is, WIJ u NOOIT zullen vragen om:

  • Uw code van uw kaart (of uw 3-cijferige CVV-code op de achterkant van uw kaart) of uw code voor de toegang tot Easy Banking App, Web of Business te geven
  • Codes die u via sms ontving of die u met uw kaartlezer of via itsme® genereerde, te geven
  • Software te installeren om zo van op afstand de controle over uw toestel over te nemen
  • Een verrichting te bevestigen of te annuleren via itsme®
  • Geld over te maken naar een zogezegd beveiligde rekening

Ook zullen WIJ NOOIT bij u thuis langskomen om uw kaarten, kaartlezers, codes, gsm’s of andere eigendommen op te halen.

Wees even voorzichtig bij gelijkaardige berichten of oproepen die afkomstig lijken te zijn van officiële instanties zoals de politie, de overheid, een openbare instelling of nutsbedrijf, een helpdesk of Card Stop.

U vermoedt dat u het slachtoffer bent van fraude?

  • Meld dat altijd bij het Easy Banking Centre (maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur). Bel 02 762 60 00.
  • Bel onmiddellijk naar Card Stop op 078 170 170 om al uw bankkaarten te blokkeren of blokkeer uw debetkaart(en) direct via Easy Banking App.
  • Buiten de openingsuren van het Easy Banking Centre en enkel bij een vermoeden van fraude, kunt u het nummer 02 433 43 80 bellen.
  • Doe aangifte bij de politie en bezorg een kopie van het verhoorblad aan uw BNP Paribas Fortis-kantoor.
  • Check via Easy Banking App (Instellingen > Beveiliging > Toestellen met onze apps) of Easy Banking Web (Instellingen > Toegang tot onze apps) op welke toestellen uw bankapp is geïnstalleerd en verwijder verdachte en onbekende toestellen. 

Kijk voor meer informatie op Safeonweb.be, bij de Belgische federatie van de financiële sector en bij het Centre for Cyber Security Belgium.

U wilt een fraudegeval melden buiten de openingsuren van het Easy Banking Centre (ma-vr 7-22 u., za 9-17 u.)?Bel 02 433 43 80
Het delen van uw scherm Easy Banking Web
Als u op dit moment telefonisch of via chat contact heeft met een Easy Banking adviseur, kunt u beginnen met het delen van uw scherm Easy Banking Web.
Het delen van het sessienummer
Om het delen van uw scherm Easy Banking Web te activeren, kunt u het onderstaande sessienummer doorgeven aan de Easy Banking adviseur met wie u contact heeft.

Sessienummer: