DAGELIJKS BANKIEREN

Mijn online veiligheid

We kunnen in ons dagelijks leven nauwelijks nog zonder internet. Ook bij de bank kunt u online terecht. De beveiliging van uw gegevens is onze prioriteit. Lees meer over onze procedures en krijg advies om u te beschermen tegen fraude wanneer u surft op het web, bij onlinebetalingen of wanneer u Easy Banking Web of de Easy Banking App gebruikt.

  • Uw bank in alle veiligheid

    Met Easy Banking Web en Easy Banking App regelt u uw bankzaken waar en wanneer u maar wilt. Onze procedures en adviezen garanderen u een veilige omgeving.

    De veiligheid van Easy Banking

  • Phishing en fraude : bescherm u

    Weten wanneer een link verdacht is, fraude en verdachte berichten herkennen, onze video over phishing bekijken … Leer de meest voorkomende oplichtingstechnieken herkennen.

    Alles over fraude en phishing

  • Veilig online betalen

    Shoppen, cadeautjes uitzoeken, een vakantie boeken … Hoe veilig betalen?

    Dankzij specifieke regelgeving en technologie worden uw online betalingen beveiligd.

    Veilig online betalen

  • Basisregels voor online veiligheid

    Complexe en unieke wachtwoorden kiezen, surfen via een beveiligde verbinding, uw toestellen vergrendelen en op tijd updaten … Ontdek de basisregels voor uw online veiligheid.

    De juiste reflexen

Neem uw voorzorgen

Deel nooit uw vertrouwelijke gegevens

Oplichters doen zich via e-mail, sms of telefoon soms voor als ons. Onthoud dat, wat het voorwendsel ook is, WIJ u NOOIT zullen vragen om:

  • Uw code van uw kaart (of uw 3-cijferige CVV-code op de achterkant van uw kaart) of uw code voor de toegang tot Easy Banking App of Web te geven
  • Codes die u via sms ontving of die u met uw kaartlezer of via itsme® genereerde, te geven
  • Software te installeren om zo van op afstand de controle over uw toestel over te nemen
  • Een verrichting te bevestigen of te annuleren via itsme®
  • Geld over te maken naar een zogezegd beveiligde rekening

Ook zullen WIJ NOOIT bij u thuis langskomen om uw kaarten, kaartlezers, codes, gsm’s of andere eigendommen op te halen.

Wees even voorzichtig bij gelijkaardige berichten of oproepen die afkomstig lijken te zijn van officiële instanties zoals de politie, de overheid, een openbare instelling of nutsbedrijf, een helpdesk of Card Stop.

U bent het slachtoffer van oplichting?

  • Meld dat altijd bij het Easy Banking Centre (ma-vr 7-22 uur, za 9-17 uur) via 02 762 60 00.
  • Bel onmiddelijk naar Card Stop op 078 170 170 om al uw bankkaarten te blokkeren of blokkeer uw debetkaart(en) direct via Easy Banking App.
  • Buiten de openingsuren van het Easy Banking Centre en enkel bij een vermoeden van fraude, kunt u het nummer 02 433 43 80 bellen.
  • Doe aangifte bij de politie en bezorg een kopie van het verhoorblad aan uw BNP Paribas Fortis-kantoor.
  • Check via Easy Banking App (Instellingen > Beveiliging > Toestellen met onze apps) of Easy Banking Web (Instellingen > Toegang tot onze apps) op welke toestellen uw bankapp is geïnstalleerd en verwijder verdachte en onbekende toestellen. 

Kijk voor meer informatie op Safeonweb.be, bij de Belgische federatie van de financiële sector en bij het Centre for Cyber Security Belgium.

U wilt een fraudegeval melden buiten de openingsuren van het Easy Banking Centre (ma-vr 7-22 u., za 9-17 u.)?Bel 02 433 43 80
Het delen van uw scherm Easy Banking Web
Als u op dit moment telefonisch of via chat contact heeft met een Easy Banking adviseur, kunt u beginnen met het delen van uw scherm Easy Banking Web.
Het delen van het sessienummer
Om het delen van uw scherm Easy Banking Web te activeren, kunt u het onderstaande sessienummer doorgeven aan de Easy Banking adviseur met wie u contact heeft.

Sessienummer: