Schadeaangifte: schade aan derden

Alles wat u moet weten om uw schade aan te geven

Uzelf, uw partner of iemand van uw gezin, uw bedrijf of een medewerker of een machine heeft schade berokkend aan derden? Wij helpen u stap voor stap op weg.

Niet gevonden wat u zocht? Ga terug naar de overzichtspagina

Hebt u schade berokkend aan een derde?

  • De voetbal van uw zoon of dochter is door het raam van de buren geknald?
  • Uw huisdier is ontsnapt en heeft iemand gebeten of een ongeval veroorzaakt?
  • Tijdens het inladen van uw boodschappen is uw winkelkar tegen een andere wagen gerold?
  • U hebt het voetpad voor uw woning niet sneeuwvrij gemaakt en er is iemand uitgegleden, met een gebroken arm of been als gevolg?
  • Het reclamebord aan de gevel van uw bedrijf is losgekomen en heeft de auto van een klant, die aan de ingang geparkeerd stond, beschadigd?
  • U bent arts en u stelde een foute diagnose die uw patiënt schade heeft berokkend?
  • Door een installatiefout loopt de woning van een klant waterschade op?
  • Wordt u aansprakelijk gesteld voor materiële of lichamelijke schade ten gevolge van een brand of ontploffing als uitbater van bepaalde types gebouwen die publiek toegankelijk zijn?

Waar kunt u terecht om uw schade aan te geven?

Voor uw privéverzekeringen

Online

Niet-dringende aangiftes regelt u het best online via het onlineformulier in Easy Banking App (Communicatie > Hulp en contact > Schade aangeven) of Easy Banking Web.

Onlineformulier

Telefonisch

Bel Teleclaims op het nummer:
0800 96 040 (gratis in België)
+32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland)

Voor uw professionele verzekeringen

Neem bij voorkeur contact op met uw Adviseur Professionele Verzekeringen. Is die niet beschikbaar, dan kunt u bellen naar +32 2 433 43 39 (van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur).