- 12.02.23

Schadeaangifte: uw woning of bedrijfspand

2 min

Alles wat u moet weten om uw schade aan te geven

Bent u het slachtoffer van waterschade, stormschade, brand, vandalisme, natuurramp, … of diefstal (gedekt door de aanvullende waarborg Diefstal in de brandverzekering)? Een dringende herstelling aan uw woning of bedrijfspand dringt zich op? We helpen u stap voor stap op weg.

Niet gevonden wat u zocht? Ga terug naar de overzichtspagina

Waterschade, stormschade, brand, vandalisme, diefstal of natuurramp

  • Er is een leiding gesprongen in uw badkamer en er is waterschade?
  • Het dak van uw woning of bedrijfspand raakte beschadigd door een storm?
  • Er is ingebroken bij u of in uw bedrijf?
  • Er brak brand uit in uw woning en/of bedrijfspand?
  • Uw gootsteen is verstopt? De verwarmingsketel start niet? Het toilet blijft lopen? (via de optionele waarborg Pack Woning & Assist+)
  • U verloor de sleutels van uw woning of bedrijfspand?
  • Vandalen hebben uw woning of bedrijfspand beschadigd?
  • Uw zonnepanelen werden gestolen of beschadigd?

Waar kunt u terecht om uw schade aan te geven?

Voor uw privéverzekeringen

Online

Niet-dringende aangiftes regelt u het best online via het onlineformulier in Easy Banking App (Communicatie > Hulp en contact > Schade aangeven) of Easy Banking Web. U kunt eenvoudig en snel foto’s en documenten aan uw dossier toevoegen om de afhandeling te versnellen.

Onlineformulier

Telefonisch

Bel Teleclaims op het nummer: 
0800 96 040 (gratis in België)
+32 2 664 99 00 (vanuit het buitenland)

Contacteer ons bij voorkeur telefonisch wanneer het gaat om dringende bijstand of herstellingen.
Beschikt u over het Pack Woning & Assist+, kies dan de optie ‘Bijstand’ wanneer u naar een van de hierboven vermelde telefoonnummers belt.

Voor uw professionele verzekeringen

Neem bij voorkeur contact op met uw Adviseur Professionele Verzekeringen. Is die niet beschikbaar, dan kunt u bellen naar +32 2 433 43 39 (van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur).